Cord |
Wysłany: Czw 16:26, 27 Paź 2005 Temat postu: Walki z potworami |
|
Chrząszcz
Nieszkodliwy mały owad. Żyje, drepta i nikogo nie atakuje. Jego współczynniki są prawie zerowe, po zabiciu tego stworzonka dostajemy 10 punktów doświadczenia i 10 kawałków owadziego mięsa jako trofeum.
Cieniostwór
Potwór preferujący ciche i ciemne miejsca np. jaskinie lub lasy, chociaż przy piramidach śpi w dzień jedna sztuka (ogólnie polują głównie nocą i są samotnikami). Ma mocny i szybki atak, więc lepiej bez wysokiego poziomu nie porywać się na tego stwora, ponieważ byłoby to samobójstwem. Jest nawet podejrzewany o magiczną naturę. W grze cieniostwory są nieliczne i groźne, dlatego trofea z nich są bardzo cenne.
Poziom 20, Pz.200, Zr.100, Si.100, Mn.0, pancerz: 40-40-40-40, Pd. 200, atak: ciałem, trofea: skóra cieniostwora, róg cieniostwora, 2x kły, 4x pazury, 2x surowe mięso
Szkielet cieniostwora
Zwierz najwyraźniej trafił na mocniejszego, a później na „niezwykłego” maga. Można go spotkać w Górniczej Dolinie i w Dworze Idorath. Sieje postrach szczególnie wśród strzelców (łucznicy/kusznicy). Lepiej na niego uważać...
Poziom 30, Pz.200, Zr.100, Si.100, Mn.0, pancerz: 60-1000-60-60, Pd.300, atak: ciałem
Demon
Potwornie silna bestia z metką „made in hell” (wyprodukowano w piekle ), a co dopiero powiedzieć o księciu demonów. Oprócz tego, że jest bardzo groźny, jest także gruby. Atakuje płonącym oddechem, jest odporny i wytrzymały, ale można go „zaklinować” w drzwiach i wyeliminować z broni dystansowej lub też czarami. W grze nie są zbyt pospolite. Można je spotkać w starej i nowej wieży Xardasa (V rozdział), na upartego można jeszcze się kilku doszukać. Występują w formie strażników. Demona można przyzwać zaklęciem.
Poziom 60, Pz.400, Zr.200, Si.200, Mn.100, pancerz: 100-100-50-50, Pd. 400, atak: ognisty oddech i łapy, trofea: serce demona (magiczne), mikstury i przedmioty do tworzenia run
Książe demonów
Mocniejsza, silniejsza i wytrzymalsza wersja demona, czyli lord. Pokonanie go wręcz może przysporzyć trochę problemów, więc najlepiej użyć broni dystansowej (wcześniej przechodząc przez futrynę drzwi, itp.)
Poziom 100, Pz.472, Zr.240, Si.240, Mn.100, pancerz: 100-100-50-50, Pd.1000, atak: ognisty oddech i łapy, trofea: serce demona (magiczne), mikstury
Goblin
Dość silna, choć mało wytrzymała istotka. Jest zwinny i sprytniejszy niż wydaje się na pierwszy rzut oka. Podczas walki bardzo szybko biega wokół ciebie i wali tą swoją pałką. Zazwyczaj atakują w grupach często złożonych z 3 osobników (zdarzają się też grupy liczące 20 tych karzełków!). Występują w jaskiniach, lasach, na ścieżkach i wielu innych miejscach. W Khorinis żyje również jego kuzyn: Czarny goblin.
Poziom 5, Pz.20, Zr.5, Si.15, Mn.0, pancerz: 0-0-0-0, Pd.50, atak: broń, trofea: laga, nieraz złoto i łupy
Czarny Goblin
Zachowuje się tak samo jak zwykły goblin (czyt. z przyjemnością widać jak pada plackiem na ziemię). Różni się tylko tym, że trudniej go zabić, a nasza postać jest bardziej podatna na jego ciosy.
Poziom 10, Pz.80, Zr.40, Si.40, Mn.0, pancerz: 20-20-0-0, Pd.100, atak: broń, trofea: laga, nieraz złoto i łupy
Harpia
Wredna latająca wiedźma. Może sprawić trochę problemów a to dla tego, że atakuje z powietrza. Najlepiej zestrzeliwać je z kuszy, ponieważ często udaje się im unikać ciosów z miecza. Atakują po kilka sztuk. Spotkać je można np. w górskiej fortecy.
Poziom 18, Pz.180, Zr.90, Si.90, Mn.100, pancerz: 30-30-30-30, Pd.180, atak: łapami/pazurami
Jaszczur
Może nie jest to powiększona jaszczurka, ale waran. Na pozór powolna, ale wystarczy się na nią chwilę z bliska pogapić, to można się zdziwić. Jak zwykłe gady "zmiennocieplne", ten też lubi wylegiwać się w promieniach słońca, więc najczęściej egzystuje na plażach. Jaszczury są padlinożercami, ale od czasu do czasu potrafią same zapolować.
Poziom 12, Pz.80, Zr.40, Si.40, Mn.0, pancerz: 20-20-0-0, Pd.120, atak: gryząc, trofea: 2x pazury
Ognisty jaszczur
Zwany także pospolicie smokiem, występuje jako silniejsza odmiana jaszczura. Istoty te są niezwykle groźne i lepiej nie wchodzić im w drogę. Gdy chuchną ci prosto w twarz, to życie drastycznie się zmniejszy lub w gorszym przypadku zostanie z ciebie popiół. Przed walką warto zakładać różnorakie artefakty chroniące przed ogniem. Żyją głównie na orkowych terenach, czyli w Górniczej Dolinie i na Wyspie Irdorath.
Poziom 21, Pz.210, Zr.100, Si.80, Mn.0, pancerz: 40-40-40-0, Pd.210, atak: ognisty oddech, trofea: język ognistego jaszczura (smoka), 2x pazury
Jaszczuroczłek
Oto jaszczurka, która wyprzedziła swoich krewnych w ewolucji. Porusza się na dwóch nogach i rąbie jaszczurzym mieczem (ten zaś żywcem przypomina miecz orków z "jedynki"). Najczęściej można je spotkać przy smokach i smoczych jajach. Jego siła i wytrzymałość znajduje się pomiędzy współczynnikami orka wojownika i elity, czyli coś pośrodku. Jaszczuroczłecza rasa służy smokom.
Poziom 35, Pz.250, Zr.80, Si.80, Mn.100, pancerz: 45-45-15-15, Pd.300, atak: broń, trofea: jaszczurzy miecz
Kamienny Golem
„Żywa góra”. Ciężko opancerzona kamienna bestia, posiada dużą odporność na broń sieczną, a o dystansowej nie ma co mówić. Na swój atak także nie mogą narzekać, po jednym ciosie można przebyć sporo metrów nie dotykając ziemi. Są głównie w Górniczej Dolinie (w ogóle golemy). W Khorinis występują także jeden magiczny golem, który jest powiązany z próbą ognia (jest prawie taki sam jak kamienny golem, tyle, że można go załatwić jednym ciosem świętego młota). Mają jednak jedną zaletę: można je przyzwać zaklęciem.
Poziom 18, Pz.256, Zr.120, Si.120, Mn.100, pancerz: 45-1000-60-60, Pd.180, atak: "łapami", trofea: serce kamiennego golema (magiczne)
Kretoszczur
W Gothic I często można było go spotkać, podobnie jak ścierwojady. Są to duże, grube, nieowłosione szczury (przpominają także wieprza), do tego dość tchórzliwe i niegroźne, chyba, że trafisz na stado. Można je spotkać w jaskiniach i ciemnych miejscach.
Poziom 5, Pz.40, Zr.20, Si.20, Mn.0, pancerz: 10-10-0-0, Pd.50, atak: gryząc, trofea: surowe mięso
Krwiopijca
Porusza się szybko i w sposób nieprzewidywalny. Jego zachowanie zbliżone jest do Polnych Bestii, jednak jako owad latający nie obawia się wody. Atakują zwykle całymi rojami. Na początku wydają się silnym i trudnym przeciwnikiem, ale głównie przez swoją zwrotność. Żyją i latają w lesie i na bagiennych terenach w pobliżu wody.
Poziom 6, Pz.40, Zr.20, Si.20, Mn.0, pancerz: 10-10-0-0, Pd.60, atak: żądło, trofea: 2x skrzydła, żądło
Mały krwiopijca
Latające stwory wyglądające identycznie jak dorosły Krwiopijca. Jest około dwa razy słabszy od ostatecznego stadium. Zobacz opis Krwiopijcy.
Poziom 3, Pz.20, Zr.5, Si.5, Mn.0, pancerz: , Pd.30, atak: żądło, trofea: żądło, skrzydła
Lodowy golem
Żywiołowy potwór stworzony z lodu. Posiada czar, którym może każdego zamrozić i potem spokojnie wykończyć swój cel. Można je spotkać w obrębie Lodowej krainy w Górniczej Dolinie. Strzegą wejścia do byłego Nowego Obozu, które jest jedyną drogą do lodowego smoka. Z golemami jest także związane zadanie z Sylviem.
Poziom 24, Pz.200, Zr.100, Si.100, Mn.100, pancerz: 70-1000-80-60, Pd.240, atak: magia i łapy, trofea: serce lodowego golema
Ognik
Z wyglądu niegroźny. Tylko z wyglądu. Lepiej je załatwić z kuszy zanim pokażą swoje prawdziwe oblicze. Są to nieczęsto spotykane okazy, kilka jest w Górniczej Dolinie, niedaleko lodowego smoka, można też je spotkać w północnej części ziem Khorinis. Wyglądają jak duszki lub kłębek biało-niebieskich iskier. Trudno je zabić nie z powodu ich siły, tylko tego, że bardzo trudno je trafić gdy się przybliżą, coś jak chrząszcze w Gothic I .
Poziom 6, Pz.40, Zr.20, Si.20, Mn.100, pancerz: 0-0-0-0, Pd.70, atak: magia
Ognisty golem
Ten golem aż się dosłownie pali, aby ci przywalić gorącym czarem lub pięścią. Swojego wroga może podpalić, co jest bardzo frustrujące, ponieważ nie ma sposobu na powstrzymanie ognia w walce, a pasek życia nieubłaganie się kurczy. Do tego po uderzeniu swoją magmową łapą odrzuca nas na pewną odległość. Można go spotkać przy wulkanie w Górniczej dolinie.
Poziom 30, Pz.200, Zr.100, Si.100, Mn.100, pancerz: 70-140-70-70, Pd.300, atak: magia, trofea: serce ognistego golema
Olbrzymi Szczur
Szczury to „wytwór” kanałów i innych jaskiń. Te nadzwyczaj przerośnięte gryzonie pojedynczo nie stanowią problemu, ale są bardzo upierdliwe w grupach. Chętniej żywi się padliną niż samodzielnie upolowaną zwierzyną. Szybko rezygnuje z pościgu za przeciwnikiem.
Poziom 4, Pz.30, Zr.15, Si.15, Mn.0, pancerz: 10-10-0-0, Pd.40, atak: gryząc, trofea: surowe mięso
Młody Olbrzymi Szczur
Ten sam, ale słabszy przeciwnik w stosunku do Olbrzymiego szczura (zobacz opis).
Poziom 2, Pz.20, Zr.5, Si.5, Mn.0, pancerz: , Pd.20, atak: gryząc, trofea: surowe mięso
Ork wojownik
Podstawowa orkowa jednostka bojowa. Współpracują z szamanami i elitą orków. Na solo nie są zabójczy, ale prawie zawsze tworzą liczne grupy. W Górniczej Dolinie wprost się od nich roi (oblegają zamek), a w V rozdziale są także w Khorinis, w całej grze jest grubo ponad 200 samych orków wojowników...
Poziom 25, Pz.200, Zr.60, Si.60, Mn.0, pancerz: 60-60-0-0, Pd.250, atak: broń, trofea: lekki orkowy topór, nieraz mikstury i złoto
Ork Elita
Najsilniejszy rodzaj orków. Potrafi solidnie przywalić i ma dużo punktów życia. Zazwyczaj pełni role przywódcy (herszta) bandy złożonej z niego i paru orków wojowników. Zanim nie nabije się trochę doświadczenia, lepiej się na niego nie porywać. Od IV rozdziału panoszą się praktycznie wszędzie. Elitarni wojownicy orków cieszą się sławą niemal niezwyciężonych.
Poziom 35, Pz.300, Zr.100, Si.100, Mn.0, pancerz: 80-80-40-40, Pd.350, atak: broń, trofea: orkowy miecz wojenny, czasami skóra warga, złoto a nawet smoczy korzeń i inne.
Ork Pułkownik/Herszt
Mocniejszy odpowiednik orka elity. Jednego spotykamy w jaskini obok okrętu paladynów (patrz mapa jaskiń) gdy gramy jako Paladyn. Ma mapę rozmieszczenia Elit na terenach Khorinis. Drugi jest na wyspie Irdorath, strzeże sekretnego przejścia w głąb wyspy.
Poziom 35, Pz.400, Zr.120, Si120, Mn.0, pancerz: 80-80-40-40, atak: broń, trofea: orkowy miecz wojenny, klucz orka pułkownika, złoto
Ork Szaman
Mag orków. Atakuje za pomocą ognistej kuli, natomiast gdy jest blisko, wyciąga swój toporek. Ma słaby pancerz, więc zanim wyciągnie broń, można już go powalić na ziemię (dysponując dobrym atakiem). Często ma sporą obstawę w postaci "mniej inteligentnych" orków.
Poziom 30, Pz.200. Zr.60, Si.60, Mn.100, pancerz: 30-30-30-30, Pd.300, atak: broń, trofea: lekki orkowy topór, nieraz mikstury i złoto
Ork ożywieniec
Jeden z groźniejszych w swojej nacji. Jest silniejszy od orka wojownika, ponoć nieśmiertelny (ale bronią można go załatwić) i niedaleko mu do zombi. Służą na Dworze Irdorath i mogą sprawiać problemy.
Poziom 30, Pz.300, Zr.150, Si.150, Mn.0, pancerz 60-60-60-60, Pd.300, atak: broń, trofea: średni orkowy topór
Owca
Może nie jest to przeraźliwy potwór, ale jednak zwierzę. Owcami zajmują się pasterze, stanowią także łatwy kąsek dla wilków. Można ją porównać do chrząszcza. Za zabicie owieczki dostaje się 10 punktów doświadczenia i surowe mięso jako trofea, jednak kto by próbował ruszyć te niewinne stworzenia?.
Pan Cienia
Mroczny paladyn, z którego zostały kości. Potrafi nieźle skrócić pasek życia, nawet w późniejszych etapach gry. Czoła mogą mu stawić tylko magowie z tchnieniem śmierci lub doświadczeni wojownicy. Pilnują „Smoczej Zguby” i wyspy Irdorath.
Poziom 40, Pz.250, Zr.100, Si.100, Mn.0, pancerz: 100-1100-65-100, Pd.400, atak: broń, trofea: sporo złota, miecz dwuręczny, kość szkieletu
Pełzacz
Pełzacze to ogromne insekty zamieszkujące podziemne korytarze i szyby kopalń. Ich społeczeństwo podzielone jest na robotników i żołnierzy. Pełzacze często zabijają górników w kopalniach, atakując z zaskoczenia i znikając równie niespodziewanie jak się pojawiły, lubią ciemne jaskinie. Można je łatwo rozwalić machając mieczem na boki, jednak żyją w małych grupach i wtedy pojawia się mały problem.
Poziom 12, Pz.80, Zr.40, Si.40, Mn.0, pancerz: 30-60-0-0, Pd.120, atak: szczypce i odnóża, trofea: płytki pancerza pełzacza, żuwaczki pełzacza (odnawiają punkty many)
Pełzacz wojownik
To okazały i mocny pełzacz, broni pomniejszą hołotę zwaną pełzaczami i całkiem dobrze mu to wychodzi. Można je spotkać najczęściej pojedynczo, ale pary też się zdarzają. Może, ale nie musi sprawiać problemy (cios z lewej i prawej). Można pozyskać płytki z ich pancerza, a Wilk zrobi z nich zbroję.
Poziom 20, Pz.200, Zr.100, Si.100, Mn.0, pancerz: 60-120-0-0, Pd.200, atak: szczypce i odnóża, trofea: płytki pancerza pełzacza, żuwaczki pełzacza (dodają punkty many)
Polna Bestia
Wygląda jak wielki chrząszcz. Sporadycznie można je spotkać w jaskiniach. Najczęściej, jak sama nazwa wskazuje, zamieszkują pola w licznych grupach. Te przerośnięte szkodniki lubią przeszkadzać rolnikom w ich ciężkiej pracy. Jak wszystkie insekty lądowe boi się wody. Rzadko atakuje sama, chyba że w obronie innych polnych bestii. Szybko rezygnuje z pościgu za przeciwnikiem.
Poziom 8, Pz.60, Zr.30, Si.30, Mn.0, pancerz: 20-20-0-0, Pd.80, atak: ciałem, trofea: żuwaczki
Młoda Polna Bestia
Czy do nazwy trzeba coś dodawać? Jest ich bardzo mało i stanowią worek treningowy dla początkujących graczy. Zobacz opis Polnej bestii.
Poziom 4, Pz.40, Zr.10, Si.10, Mn.0, pancerz: 0-0-0-0, Pd.40, atak: dziobiąc, trofea: żuwaczka
Poszukiwacz
Mag Beliara. Poszukiwacze noszą czarne szaty i ukrywają swoją twarz pod maską. Są to byli członkowie Obozu na bagnach - sekciarze, którym po utracie swojego ukochanego Śniącego zrobiła się woda z mózgu. Teraz ich celem jest męczenie nas za pomocą „ognistej strzały”. Najgroźniejsze w nich jest to, że mogą nas opętać, a co za tym idzie, uniemożliwić nam spokojny sen (leczenie kosztuje 200 sztuk złota, cena zależy od gildii i... Pyrokara). Od III...V rozdziału są praktycznie wszędzie, przy każdej ścieżce.
Poziom 18, Pz.200, Zr.60, Si.60, Mn.100, pancerz: 15-40-15-15, Pd.180, atak: ognista strzała lub kula, trofea: losowy eliksir, losowy składnik do tworzenia run (np. siarka), około 50 szt. złota
Ścierwojad
Wielki ptak - nieloty. Ich mięso stanowi prawdziwy przysmak. Ścierwojady potrafią zabić człowieka, ale wprawny wojownik nie powinien mieć z nimi problemów. Zawsze funkcjonuje w licznych stadach, ale można je po kolei wywabiać.
Poziom 7, Pz.40, Zr.20, Si.20, Mn.0, pancerz: 10-10-0-0, Pd.70, atak: dziobiąc, trofea: surowe mięso
Smoki
Są to potężne gady, które przybyły do naszego świata, służą Panu Ciemności, jako broń wykorzystują swój ognisty oddech. Po więcej informacji o smokach odsyłam do działy Smoki, natomiast tu przedstawię ich poszczególne współczynniki.
Smok lodowy - Poziom 500, Pz.800, Zr.100, Si.150, Mn.1000, pancerz: 105-105-70-70, Pd.5000, atak: magia, trofea: smocza krew, smocze łuski, serce
Smok ognisty (w Górniczej Dolinie i Dworze Irdorath) - Poziom 450, Pz.700, Zr.100, Si.140, Mn.1000, pancerz: 100-100-50-50, Pd.4500, atak: magia, trofea: smocza krew, smocze łuski, serce
Smok kamienny - Poziom 400, Pz.600, Zr.100, Si.130, Mn.1000, pancerz: 95-95-70-70, Pd.4000, atak: magia, trofea: smocza krew, smocze łuski, serce
Smok-ożywieniec - Poziom 1000, Pz.1000, Zr.170, Si.170, Mn.1000, pancerz: 150-150-150-150, Pd.10000, atak: magia, trofea: serce
Szkielet goblin
Oto zdechły goblin, który miał styczność z nekromantą. Żyją w lasach, na cmentarzach, w kryptach, a szczególnie upodobały sobie byłą wieżę Xardasa . Są trochę mocniejsze od żyjących goblinów, ale nie powinny stawiać wielkiego oporu. Dość często zdarzają się przy nich krytyczne ciosy.
Poziom 18, Pz.50, Zr.30, Si.30, Mn.0, pancerz: 20-1000-20-20, Pd.150, atak: broń, trofea: kość goblina, laga
Szkielet Wojownik
Posługuje się lepszym, ma lepszą technikę i pancerz niż pomniejszy szkielet. Na początku lepiej mu się nie pokazywać na oczy, czy oczodoły, później także trzeba być niezwykle zręcznym, żeby wyjść ze starcia z pełnym paskiem życia. Można go spotkać w mrocznych miejscach i na Dworze Idorath.
Poziom 22, Pz.180, Zr.90, Si.90, Mn.0, pancerz: 30-1000-30-30, Pd.220, atak: broń, trofea: zerdzewiały miecz dwuręczny, kość szkieletu
Pomniejszy szkielet
„Niedorobiona” (czyt. słabsza) wersja szkieletu wojownika. Zwykle są w lasach, przy pochówkach.
Poziom 12, Pz.120, Zr.60, Si.60, Mn.0, pancerz: 20-1000-0-20, Pd.120, atak: broń, trofea: zerdzewiały krótki miecz, kość szkieletu
Szkielet Mag
Latający upiór z bardzo ciekawą techniką walki. Najpierw chce nas unieruchomić „Bryłą Lodu”, a potem przyzywa pojedynczo szkielety, które mają ułatwione zadanie. Najlepiej szybko podbiec do niego zygzakiem i pogruchotać mu kości zanim cię zamrozi.
Poziom 24, Pz.240, Zr.120, Si.120, Mn.100, pancerz: 40-40-40-40, Pd.240, atak: magia
Topielec
Te oślizgłe jaszczury są znakomitymi pływakami, a i na lądzie radzą sobie nienajgorzej. Ich ulubionym pokarmem jest mięso goblinów. Na widok goblina topielec porzuca zwykle inne ofiary, jednak nie gardzi także ludzkim mięsem. Występuje głównie nad zbiornikami wodnymi, bardzo dużo jest ich także niedaleko farmy Bengara przy strumykach. Nieraz można spotkać pojedyncze sztuki, a następnym razem dość pokaźną grupkę topielców.
Poziom 10, Pz.80, Zr.40, Si.40, Mn.0, pancerz: 20-20-0-0, Pd.100, atak: szpony, trofea: skóra topielca, pazury topielca.
Troll
Z wyglądu przypomina ogromnego goryla. Ma solidne łapy/pięści, jeśli się zamachnie to efekt jest podobny do dźwigu i można podziwiać krajobraz z widoku ptaka. Jego gruba skóra jest niewrażliwa na pociski, więc w starciu z trollem można zapomnieć o broni dystansowej. W całej grze jest siedem sztuk. Na wyspie Irdorath żyje także Troll Jaskiniowy, prawie niczym się nie różni od zwykłego.
Poziom 50, Pz.400, Zr.50, Si.50,Mn.0, pancerz: 50-(-1)-50-50, Pd.500, atak: łapy, trofea: skóra trolla, 2x kieł trolla
Czarny Troll
Potężna bestia, mieszka w swojej wielkiej grocie skalnej. Jest to wielki „ciemny” troll o ogromnych łapach. To chyba także największy imbecyl w grze. występuje tylko jeden egzemplarz (jest zaznaczony na mapie). Najlepiej wybierać się na niego z umiejętnością obdzierania zwierzyny ze skóry (jest nawet takie zadanie). Są trzy sposoby na jego egzekucję:
- zaklinować go między skałami przed jego jaskinią;
- rzucić na niego czar „strach”, gonić i dobić;
- wytworzyć wiele szkieletów goblinów;
Poziom 100, Pz.1000. Zr.100, Si.100, Mn.0, pancerz: 75-(-1)-100-100, Pd.1000, atak: łapy, trofea: skóra czarnego trolla, kieł trolla
Warg
Orkowy pies, łudząco przypomina tego z Gothic I, jednak ma inną nazwę (może to wina tłumaczy). Jest bardzo wytrzymały i ma skłonności do wilczych ataków. Wygląda jak wilk, tyle, że ma przekrwione oczy i jest prawie cały czarny. Jeden sprawia wielki problem - tyle, że polują w stadach.
Poziom 15, Pz.150, Zr.75, Si.75, Mn.0, pancerz: 30-30-0-0, Pd.150, atak: gryząc, trofea: skóra warga, 2x kły
Wąż błotny
Są to wielkie węże, które posiadają niezwykłą paszcze składającą się z trzech wielkich kłów. Z racji tego, że żyją na bagnie powstałym po przybyciu do Górniczej Doliny bagiennego smoka, nie są bardzo wymagającym przeciwnikiem, ponieważ wtedy mamy już odpowiednie umiejętności i wyposażenie. Tylko tam są trzy unikalne sztuki. Lecz nie należy je traktować tak, jak np. wilka.
Poziom 24, Pz.328, Zr.160, Si.160, Mn.0, pancerz: 80-80-10-10, Pd.240, atak: gryząc, trofea: skóra błotnego węża, kieł błotnego węża
Wilk
Atakuje w stadach, zwykle nocą. W trakcie walki przywołuje inne wilki. Najchętniej poluje na niewielkie, bezbronne ssaki, takie jak szczury czy owce. Dlatego pasterze nie lubią tak bardzo wilków. Pojedyncze sztuki nie jest aż tak trudno pokonać nawet z niskim poziomem. Są w lasach i przy drogach.
Poziom 6, Pz.40, Zr.20, Si.20, pancerz: 10-10-0-0, Pd.60, atak: gryząc, trofea: surowe mięso, wilcza skóra, 2x kły
Młody wilk
Słaby i mały wilk, początkujący gracze mogą na nim poćwiczyć. Zobacz opis Wilka.
Poziom 3, Pz.20, Zr.5, Si.5, Mn.0, pancerz: , Pd.30, atak: gryząc, trofea: 2x kły, wilcza skóra, surowe mięso
Czarny wilk
Jest „ciemnym” odpowiednikiem wilka, Można go spotkać jedynie gdy jest się magiem (podczas zadania).
Współczynniki takie, jak u zwykłego, dorosłego wilka, trofea: surowe mięso, 2x kły, wilcza skóra
Zębacz
Bestia trochę przypomina małego dinozaura. Zazwyczaj poluje w stadach po 4-5 osobników. Jest sprytny, bardzo szybki i groźny, do tego niechętnie rezygnuje z pościgu. Rzucanie się na stado tych potworów to nieporozumienie. Najlepiej wyciągać je po kolei i... W początkowej fazie gry może sprawić trochę problemów. Jest na nie jeden haczyk - bardziej od ciebie wolą padlinę, choć wtedy, gdy jest najbardziej potrzebna, to jej nie mamy . Występują wszędzie, można je znaleźć niedaleko miasta, ale najwięcej ich jest w górniczej dolinie, tam też jest przywódca stada zębaczy, które atakują kopaczy.
Poziom 18, Pz.120, Zr.60, Si.60, Mn.0, pancerz: 30-30-0-0, Pd.180, atak: gryząc, trofea: 4x pazury, 2x kły
Smoczy Zębacz
Znacznie mocniejsza i groźniejsza wersja zębacza. Sam jeden potrafi sprawić dużo problemów, a z reguły polują w parach . Niektórym może kojarzyć się z łowcą smoków, a właściwie z jego zbroją. Występują głównie w Górniczej Dolinie.
Poziom 20, Pz.200, Zr.100, Si.100, Mn.0, pancerz: 40-40-0-0, Pd.200, atak: gryząc, trofea: 4x pazury, 2x róg smoczego zębacza, 2x kły
Zombi
Nie do końca umarła istota, która ma pewne powiązania z magią. Jest silny, ale dość powolny, do tego po odebraniu ciosu odchodzi na chwilę do tyłu próbują zrobić unik. W jego towarzystwie przebywają szkielety i można go spotkać w mrocznych miejscach i na Dworze Idorath.
Poziom 15, Pz.150, Zr.75, Si.75, Mn.7, pancerz: 50-100-50-50, Pd.150, atak: ciałem |
|